Voor spoedgevallen kunt u van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 17.00u bellen met het telefoonnummer 043-4091294 keuzetoets 1.
.
‘s Avonds, ‘s nachts en in het weekend kunt u voor spoed contact opnemen met de Huisartsenspoedpost bij het MUMC+ (ziekenhuis Maastricht), telefoonnummer 043-7500123.
Voor het maken van een afspraak bij een van de huisartsen kunt u contact op te nemen met onze praktijk. Dit kan van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00u en 17.00u op het telefoonnummer 043-4091294 keuzetoets 3.
.
De assistente zal u vragen om meer informatie over uw klacht om beter te kunnen inplannen. Zaken die u liever onder vier ogen met uw huisarts bespreekt, kunt u vanzelfsprekend voor u houden. Geef dit dan ook gerust door aan de assistente.
..
Meer tijd nodig?
Een consult duurt gemiddeld 10 minuten, bespreek uw belangrijkste vraag dus altijd eerst. Als u meerdere zaken wilt bespreken, kan in overleg met de assistente een dubbele afspraak worden gemaakt. Wanneer u verhinderd of verlaat bent, bel dan tijdig af, zodat een ander van deze tijd gebruik kan maken.
Wanneer u om medische redenen niet in staat bent om naar de praktijk te komen kunt u vóór 10.30 uur een huisbezoek aanvragen. Geef duidelijk de reden van uw aanvraag voor een huisbezoek door aan de assistente. Zo kan de huisarts beter de volgorde van de visiteronde plannen.
.
Omdat er in de praktijk betere onderzoek- en behandelmogelijkheden zijn is het, indien mogelijk, beter om naar de praktijk te komen.
.
De visiterondes worden tussen de middag en na het middagspreekuur gereden. Te laat aangevraagde visites kunnen bij drukte door de assistente voor de volgende dag worden gepland.
.
Na ontslag uit het ziekenhuis of na een bevalling wordt niet altijd automatisch een visite afgelegd. Heeft u behoefte aan een visite, laat ons dat dan gerust weten.
Eenvoudige medische klachten of klachten waarvoor geen lichamelijk onderzoek nodig is door de huisarts, kunnen ook telefonisch door de huisarts worden behandeld. U kunt hiervoor een afspraak maken voor het telefonisch spreekuur. De assistente noteert uw contactgegevens en hulpvraag. Uw huisarts belt u dezelfde dag op een afgesproken tijd terug. Gelieve naam, geboortedatum en het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent duidelijk doorgeven aan de assistente.
.
.
De assistente kan eenvoudige problemen vaak ook voor u oplossen. Soms wil ze hiervoor dan nog even de huisarts spreken. U kunt haar dan na 14.00 uur terugbellen voor het antwoord.
.
.
Voor een uitleg over het werk van de assistente kunt u ook kijken naar het volgende filmpje op YouTube: triageren door de assistente
Sinds 1 september 2020 maken wij gebruik van een Webapp, zogenaamde e-health (zie home-pagina van deze website).
Via deze webapp kunt u bijvoorbeeld online een Afspraak maken bij één van onze huisartsen of een afspraak inplannen voor bloedprikken bij de assistente.
Ook kunt u via deze webapp een Vraag stellen, het zogenaamde E-consult. Uw vraag komt hiermee rechtstreeks in uw dossier. U kunt bij uw vraag makkelijk documenten of foto’s toevoegen. De assistentes checken bij binnenkomst de urgentie en informeren de betreffende behandelaar. U kunt uw vragen natuurlijk ook blijven stellen via ons algemene email-adres: haeijsden@ezorg.nl. Uw mail wordt dan apart gekoppeld aan uw dossier. Alle E-consulten worden binnen 2 werkdagen afgehandeld.
U kunt via de webapp Medicijnen bestellen die u chronisch gebruikt. Deze hoeft u niet apart in te typen (zoals bij de andere online herhaalmethode), maar ziet u al staan in uw eigen dossier.
In Mijn medisch dossier kunt u uw gegevens inzien, zoals wij die voor u bijhouden: de (vermoedelijke) diagnose, het beleid dat we met u hebben afgesproken, een samenvatting van uw belangrijkste medische voorgeschiedenis, uw chronische medicatie, de brieven die wij ontvangen van andere hulpverleners en uitslagen van onderzoeken, zoals bloeduitslagen of verslagen van röntgenfoto’s.
Om gebruik te maken van de Webapp, moet u zich eenmalig laten registreren om toegang te krijgen tot uw eigen beveiligde patiënten-omgeving. U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met de praktijk.
In plaats van een gewoon consult, bestaat de mogelijkheid om een afspraak in te plannen voor een video-consult oftewel beeldbellen.
Onze praktijkondersteuner GGZ maakt hier al geruime tijd gebruik van.
Als de hulpvraag zich hiervoor leent en een andere consultvorm niet mogelijk is, kan een video-consult worden ingepland. Instructies ontvangt u bij het maken van de afspraak.
Online afspraken of E-consulten zijn niet geschikt voor levensbedreigende situaties of spoedgevallen. Voor levensbedreigende situaties belt u 112. Voor een spoedgeval of bij twijfel over de ernst van uw klachten kunt u telefonisch contact opnemen met de praktijk.
Bloedprikken alleen op afspraak.
U kunt een afspraak maken voor het bloedprikken telefonisch met de assistente of middels onze E Health/Webapp.
.
Urineonderzoek
Bij plasklachten kunt u uw urine voor 10.00 uur afgeven aan de assistente.
Deze moet vers zijn. Een portie ochtendurine (of eventueel andere urine die tenminste 3 uur in de blaas heeft gezeten) is het meest geschikt. Indien u de urine niet vers kunt brengen moet deze zolang in de koelkast worden bewaard..
Potjes zijn tegen geringe vergoeding verkrijgbaar bij apotheek of drogist. Vermeld op het potje uw naam en geboortedatum. U vult een formulier in met vragen over de duur en de aard van de klachten om de uitslag van het urine onderzoek goed te kunnen interpreteren. U kunt na 14.00 uur bellen voor de uitslag van uw urineonderzoek.
Inschrijven
Onze praktijk is weer open voor nieuwe patiënten.
Wie komen hiervoor in aanmerking?
Patiënten woonachtig in Eijsden, Mesch of Oost-Maarland (6245 postcode gebied).
Patiënten die nog geen huisarts in de buurt hebben.
Bij gezinsuitbreiding: baby of samenwonen.
Patiënten die vroeger bij ons in de praktijk zaten, tijdelijk elders woonden en nu weer terugkomen naar Eijsden (in 6245 gebied).
Indien u aan een van deze criteria voldoet kunt u contact opnemen met de assistente voor een inschrijfformulier. Zij zullen het formulier dan naar uw e-mailadres versturen..
.
Uitschrijven
Indien u verhuist naar een andere plek of u wenst van huisartsenpraktijk te wisselen dan kunt u uw uitschrijving kenbaar maken door het invullen van onderstaand uitschrijfformulier. Wij stellen het op prijs wanneer u uw reden van vertrek kenbaar maakt bij de assistente.
Voor onderstaande controles en onderzoeken kunt u terecht op het spreekuur van de assistentes.
Let op: maak altijd eerst een afspraak met de assistente..
Praktijkondersteuner Somatiek
Indien u een chronische ziekte heeft of preventief iets aan uw leefstijl wil doen, kunt u terecht bij onze praktijkondersteuners Somatiek, Carin Peerboom en Linda L’Espoir.
.
Zij doen zelfstandig uitgebreide consulten die worden nabesproken met de huisarts en ze bespreken met u in detail alle zaken en vragen die van belang zijn voor de behandeling van uw aandoening. Voor dit spreekuur dient u een afspraak te maken met de assistente, nadat de huisarts u naar de praktijkondersteuner heeft doorverwezen. Voor meer informatie over de praktijkondersteuner Somatiek en wat ketenzorg is, klik HIER.
We willen allemaal een goed leven hebben en het liefst zo lang en zelfstandig mogelijk. Om samen met u te streven naar deze wenselijke situatie krijgen de huisartsen ondersteuning van een praktijkondersteuner/praktijkverpleegkundige Ouderenzorg. Wanneer uw huisarts denkt dat u extra ondersteuning kunt gebruiken dan vraagt de huisarts of de praktijkverpleegkundige Ouderenzorg bij u op huisbezoek wilt gaan. Tijdens het huisbezoek maakt de praktijkverpleegkundige kennis met u en brengt uw klachten, vragen en situatie in kaart. Uw wensen en eventuele mogelijkheden worden samen met u besproken. Op basis van dit huisbezoek gaat de praktijkverpleegkundige in overleg met de huisarts. Er volgt een voorstel speciaal voor uw situatie met als doel om u te ondersteunen zodat u zo lang mogelijk zelfstandig thuis kunt blijven wonen, in goede gezondheid en met een goede kwaliteit van leven. Vaak werken de huisartsen en praktijkverpleegkundige samen met andere disciplines zoals; de thuiszorg, gemeente, de fysiotherapeut of ergotherapeut en bijv. een dagbesteding. Wanneer u meer informatie wenst of een afspraak zou willen laten inplannen, neem dan contact op met de huisartsenpraktijk.
Dit spreekuur is bedoeld voor mensen met hart- en vaatziekten en met een verhoogd risico op hart- en vaatziekten. U kunt met preventieve maatregelen uw risico op het krijgen van hart- en vaatziekten verlagen. Praktijkondersteuners Carin en Linda brengen samen met u alle risicofactoren zo goed mogelijk in kaart tijdens een intakegesprek. Aanvullend zullen enkele onderzoeken worden aangevraagd zoals een bloedonderzoek, ECG, 24-uurs bloeddrukmeting, eventrecorder/holter of vaatonderzoek. Door middel van leefstijladviezen, dieet en medicijnen wordt een optimale behandeling ingesteld. Voor meer informatie over hart- en vaatziekten klik hier om naar de website van de hartstichting te gaan.
Suikerziekte of diabetes mellitus (DM) is een aandoening die tegenwoordig steeds vaker voorkomt en specifieke kennis en begeleiding vergt. U kunt bij Carin en Linda terecht voor begeleiding en alle vragen op dit gebied.
Onze praktijkondersteuners Somatiek Carin en Linda begeleiden mensen met 2 longaandoeningen; astma en COPD. Tijdens een afspraak op hun spreekuur worden uw klachten in kaart gebracht en wordt een longfunctietest gedaan. De resultaten worden nadien met de huisarts besproken en zo nodig krijgt u medicijnen voorgeschreven en leef- en/of saneringsadviezen. Bij verergering van uw klachten en in overleg wordt u naar een longarts verwezen. Ook mensen die al langere tijd astma of COPD hebben, krijgen jaarlijks een controle om o.a. het effect van de medicijnen te controleren en het verloop van de ziekte te volgen. Voor meer informatie over astma of COPD klik hier om naar de website van het longfonds te gaan.
.
Voor hulp en begeleiding bij het stoppen met roken kunt u ook terecht bij Carin en Linda.
POH GGZ
Gesprekken bij onze psychologe in onze praktijk. Sinds 2014 is het landelijk niet meer mogelijk om voor alle psychische problemen een psychologenpraktijk te bezoeken. Voor eenvoudigere problemen kunt u voortaan terecht in de huisartsenpraktijk bij de Praktijkondersteuner Geestelijke Gezondheidszorg (POH GGZ). Vanaf 1 februari 2018 vervult Dionne Houben bij ons in de praktijk deze functie. Voor meer informatie, klik HIER
.
POH Jeugd en Gezin
Deze problemen kunnen invloed hebben op de ontwikkeling van het kind en kunnen zich op veel verschillende manieren uiten, zoals door gedragsproblemen, emotionele problemen en/of lichamelijke problemen. De Praktijkondersteuner Jeugd (POH kind & Jeugd) ondersteunt huisartsen in de geestelijke gezondheidszorg bij de zorg aan kinderen en jeugdigen van 0 tot 18 jaar. Uw huisarts kan u (ouder, kind en jongere) doorsturen naar de POH Jeugd bij verschillende problemen.
.
Praktijkondersteuner GGZ Jeugd & Gezin, Danique Bartelet, psychologe, is namens de Gemeente bij onze praktijk gestationeerd. Zij inventariseert met u wat er speelt, en begeleidt, of helpt bij een doorverwijzing, in overleg met de huisarts. Voor meer informatie zie ook de informatiefolder, klik HIER
Wilt u dat uw zorgverleners op de hoogte zijn van uw medische gegevens? Meld u dan nu aan bij het Landelijk Schakelpunt. Voor meer informatie klik HIER.
Uw huisarts en apotheek houden ieder een eigen dossier over u bij. Hierin staat informatie die belangrijk is voor uw behandeling. Uw huisarts legt vast wat uw klachten zijn en welke behandelingen u krijgt. Uw apotheker registreert welke medicijnen u krijgt en voor welke medicijnen u allergisch bent. Deze gegevens kunnen worden uitgewisseld met het LSP (Landelijk Schakelpunt).
Heeft u een klacht, opmerking of suggesties ter verbetering, dan horen wij deze graag van u. U kunt dit kenbaar maken via een afspraak met uw huisarts of via ons klachtenformulier. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede kunnen wij proberen dit voor u op te lossen.
Vindt u dit lastig of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen, hij/zij kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (een (voormalig) rechter) en voorts uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (tevens jurist). Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.
Onze praktijk is aangesloten bij de Klachtenregeling Huisartsen Zuid-Nederland. Meer informatie kunt u vinden op: http://www.skge.nl.
Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:
Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.
Onze praktijk geeft géén advies omtrent reizigersvaccinatie. Voor meer informatie en adviezen kunt u contact opnemen met onderstaande organisaties. Klik op de organisatie en u wordt automatisch doorgesluisd naar hun website met meer informatie:
Maak tijdig een afspraak, bij voorkeur zes tot acht weken voor uw vertrek. Sommige vaccinaties hebben tijd nodig voordat ze werkzaam zijn. Ook als u last-minute geboekt heeft is het niet te laat om een afspraak te maken. Veel vaccinaties hebben ook wanneer ze kort voor de reis gegeven zijn een beschermende werking.
Vanaf 2019 worden géén rijbewijskeuringen meer verricht. De toenemende spreekuurdrukte noodzaakt ons te focussen op enkel de huisartsgeneeskundige taken, waardoor deze extra service is komen te vervallen. U kunt rijbewijskeuringen laten verrichten via:
.
Envida:
Een lidmaatschap bij Envida kost +/- €15,- tot €20,- (dit bedrag verschilt jaarlijks). De rijbewijskeuring wordt uitgevoerd door een erkend keuringsarts. Dat gebeurt op verschillende locaties in Zuid-Limburg, zodat u niet ver hoeft te reizen. Een rijbewijskeuring bij Envida kost €35,- wanneer u lid bent van Envida. Er is tevens een thuiskeuring (voor rijbewijs B/E, Groot, C/D/E) mogelijk. Dit kost € 95,-. Er kan telefonisch een afspraak gemaakt worden via 043- 3690 610 tijdens kantooruren of per email service@envida.nl. Meer informatie kunt u lezen op de website van Envida: https://www.envida.nl/service/producten-en-diensten/rijbewijskeuring.
.
Rijbewijs keuringsarts
Ga naar de volgende website: www.rijbewijskeuringsarts.nl of bel 036-7200 911 om een afspraak in te plannen.
Rijbewijs keuring bij collega huisarts Thijs Wiertz te Bunde, kosten €50,-. Om een afspraak in te plannen bel telefoonnummer 06-10838865.
.
Professionele chauffeurs mogen alleen door een Arboarts worden gekeurd, vraag dit na bij uw bedrijf of Arbodienst (of eventueel via bijvoorbeeld ‘Meditel’ in Beek, een bedrijf dat onafhankelijke keuringen verricht).
Onze praktijk is geaccrediteerd binnen HaZo24 door LRQA. HaZo24 is een keurmerk voor huisartsenpraktijken die werken aan verbetering van de zorg. Het laat zien dat binnen onze praktijk systematisch en continue wordt gewerkt aan kwaliteitsverbetering. Met aandacht voor organisatie en praktijkvoering, medisch handelen en het oordeel van de patiënt.
Hier beneden staat het certificaat.